مه 122011
 

اگر هر روز پس از نمازهایت، فرج خوانی؛ اگر هر روز طلبِ وسعتِ روزی و عاقبت به خیری کنی؛ اگر هر شب پیش از خواب آمرزش خواهی؛ اگر هر هفته دعای کمیل و ندبه‌ات ترک نشود؛ اگر هر سحر با پروردگار و ولی‌اش عهد بندی؛ اگر هر ظهر به حسین (ع) و یارانش سلام فرستی و … اگر در نهایت تمام ادعیه‌ی مفاتیح را بخوانی … ولی فقط بخوانی و فقط ورد گویی و فقط زمزمه کنی؛ زمزمه‌ها و اورادی که راهی به روح و خلق و خویت ندارند……می‌دانی چه می‌کنی؟؟

کاری بیهوده….تیرهایی به هدفی بسیار دور پرتاب میکنی؛ البته نه با کمان که با دست!

ای اباذر، برای کسی که اعمال نیک دارد، به همان میزانی که نمک برای غذا  کافی است، دعا نیز به همان اندازه برای او کقایت می کند. ای اباذر، کسی که بدون عمل به وظایف دعا می‌کند مانند کسیست که بدون کمان، تیر اندازی می‌کند.

 

اگر هر روز بی نماز هستی، اگر هرچه پروردگار به تو می‌دهد باز می‌خواهی و او باز می‌دهد، اگر هر شب با باری از آلودگی ها می‌خوابی، اگر هر روز پلیدیت افزونتر می‌شود و اگر زشتی‌ای نباشد که نکرده‌باشی… ولی هرچه کرده باشی و کرده باشی، بازهم در وفور نعمت و خوشی غوطه خوری ….آنگاه به یاد آر  سخنان پیمبر را:

ای اباذر، اگر تمام زمین و آسمان و هرچه در آنست، برای پروردگار به اندازه‌ی بال مگس یا پشه‌ای ارزش داشت، یک جرعه آب آن را بر کافر روا نمی‌داشت.

ای اباذر، خداوند نه تنها کار بنده‌ی صالحش را اصلاح می‌کند، بلکه کار فرزندان و  فرزندانِ فرزندانِ اورا نیز اصلاح می‌نماید و (بسته به عبودیت او) افراد و خانه‌های محله و شهر و بلاد کشورش را حفظ می‌نماید.

پس اشتباه نکن؛ نه تو ارزشی داری نه آنچه خداوند به تو ارزانی داشته!

—————————————————————————————————————————————-

تکنوشت: چطور است زمانی که  بعضی‌ها مثل آقای هاشمی با هزاران تخظی در ولایت پذیری، اگر هزار سال یک بار آن هم با زور و ضرب، بر ما منت نهند و افاضه بفرمایند که “من ولایت فقیه را قبول دارم” (آن هم به صورتی کاملا سربسته و مسخره) هیچ یک از آقایانِ شیفته‌ی ولایت صدایشان در نمی‌آید و مثلا بگویند “تو غلط کرده‌ای که فقط میگویی، تو باید عمل کنی” یا بگویند ” فکر کرده‌ای اینقدر کافیست؟؟ تو حتی اگر زنت توسط رهبری بر تو حرام شود باید قبول داشته باشی” یا “ما بیش از این از تو انتظار داریم، تو باید بروی نوک انگشتان پایِ رهبری را در ملا عام ماچ کنی ” و یا  ” توی بیشعورِ بی حیایِ بی شرم، حتما باید بگویی رابطه‌ی ما امام و مامومیست، نه چیز دیگری” … اما اگر یک احمدی‌نژادِ بدخت با خطایی کوچک در ولایت پذیری ( اگر اسمش خطا باشد) و هزاران خدمت در حق ولایت،  هر روز بیاید و بگوید ما در مسیر ولایت هستیم و اولین مسئول مهم مملکتی باشد که دست رهبری را بوسیده؛ همه‌ی ذوب شدگانِ در ولایت باید جیغ و دادشان در بیاید و هر روز طلب “غلط کردن در ملا عام” توسط رئیس جمهور را داشته باشند؟؟

[suffusion-the-author]

[suffusion-the-author display='description']

  ۲۲ Responses to “او رئوف است، ورنه تو هیچ پوخی نیستی!”

  1.  

    ….. دو نفر هاشمی و احمدی .

  2.  

    جزاکم الله

  3.  

    ما چاکریم.
    البته شما شوخی شوخی جدی بگیرید. :)

  4.  

    اول این که اصل پست ت خیلی قشنگ بود و این “ای اباذر” انگاری یعنی همه ماها.
    دوم این که قبلا هم نوشتم که ما طرفدار بازی خوبیم. از هر کسی که می خواد باشه. حتی شموشک نوشهر.
    سوم این که کم بابای هاشمی رو در نیاوردیم که. کار به جایی رسید که برا این که افتضاح به بار نیاد خودش از ریاست خبرگان کنار کشید.
    چهارم این که حتما داستان لیلی و مجنون رو شنیدی. که لیلی داشت به افرادی آب می داد. تا به مجنون رسید زد و کاسه آب را شکست. جمعیت مجنون رو مسخره کردن که اینم از لیلی ت. اگه تو رو دوست داشت چرا این کار رو کرد. مجنون هم لبخندی زد و در جواب گفت:
    اگر با دیگرانش بود میلی
    چرا ظرف مرا بشکست لیلی
    من کاری به دیگران ندارم. اما تلنگرهای من و امثال من به همین دلیل هست. از روی علاقه است. وگرنه اگر مثل هاشمی برای ما ارزشی نداشتن اصلا این قدر وقت براش صرف نمی کردیم. هر چند هنوز معتقدم مرده شور مشایی و رحیمی و بقایی و… رو ببره.
    حسام الدین: بله، ما هم زیاد جدی نمیگیریم صحبتهای شما را! به عنوان گوشزد های یک دوست در نظر میگیریم! همین! از باب دوست داشتن است که به شما تذکر میدهیم!

  5.  

    سلام بر شما دوست عزیز.
    با تک نوشت شما کم و بیش موافقم . گفتم کم و بیش چون به نظرم چند مطلب بسیار پر اهمیت بیان کردید که بعضی ها درست بودند و بعضی اشتباه.
    ولی در رابطه با هاشمی کاملا موافقم.
    یاعلی(ع)
    حسام الدین: سلام. ممنون از نظرتون! علی یارتون!

  6.  

    سلام
    کمی عقب بودم اما جبران شد ! مطالب معنوی با پی نوشت سیاسی ندیده بودیم که بحمدلله رویت فرمودیم .
    از مطلب آخرتان بیشتر استفاده کردم اخوی .
    در ضمن در وبلاگ عدالتخواه و در پست ولایت فقیه نامی از شما آوردم که اگر لازم دونستید ، جواب بدید .
    شما کماکان در قلب ما هستید منتها بدون احمدی نژاد !
    یا علی
    حسام الدین: اگر دقت کرده باشید اشاره کرده ام تکنوشت! پس کاملا منطقیست!
    در ضمن ما که دعوا نداریم! ما امت واحده هستیم و همگی باید دلمان برای هم بتپد! شک نکنید که این اختلافات نباید وحدت را زیر سوال ببرد!

  7.  

    ۱- هاشمی هم بخاطر این رفتارش کم ازش انتقاد نشد.

    ۲- از هر کسی یک انتظاریست. بهر او مدح است و از بهر تو ذم!
    حسام الدین: سلام ۱- کو؟؟ گفتن زنش برش حروم میشه اگه آق بخواد؟؟؟ ۲- بله! حسنات الابرار سیئات المقربین! اما من میگم یه قیاسی هم بکنید تا دستتان همه چیز فراموشتان نشود!

  8.  

    سلام
    او رئوف است ما بی چشم ورو
    بام که شما دارید حرص میخورید!!!
    حسام الدین: حرص نمیخوریم! به قول با کلاس ها دغدغه داریم :)

  9.  

    سلام
    اصل و فرع مطلبت چسبید.
    خیلی.
    حسام الدین: سلام.نوش جونت!

  10.  

    قیاس مع‌الفارق بود!
    حسام الدین: بله! وقتی کسی را به اوج میبرید همین هم میشود! همه را باید به قیاس دید و خوبیهایشان را متذکر شد! نه اینکه یا در عرشش کنند و یا در فرشش کنند!

  11.  

    oh very nice
    خیلی ظریف ودقیق بیان کردیدمن اصلانمیدونستم چه موقعی ازروزبایدچه دعایی بخونم!!ای کاش این حاشیه هاتموم بشه فکرمیکنم خیلی نگرانید/برنامه صرفاجهت اطلاع رامیبینید؟؟
    حسام الدین: سلام. مگه من ساعات دعاها را گفته بودم؟؟ ما انقلاب کرده ایم که همیشه درگیر اینجور مسائل باشیم! نگرانی از خودمان باید باشد که در امتحانات سربلند بیرون نیاییم نه از اتفاقات و مشکلات. بله میبینم!

    •  

      زمانشاکه گفتید!!ایت الکرسی رایادتون رفته من به شدت بهش اعتقاددارم/برای اقای احمدی نژادهم یه چندتایی نذرکرده بودم که…/روز نکبت راپیشاپیش تسلیت میگم برای نابودیشون هم یه ایت الکرسی همین حالا بخونید**
      حسام الدین: روز نکبت؟؟ کدام روز؟؟

      •  

        واقعا نمیدونید؟؟سالروزتاسیس رژیم غاصب اسراییل راروزنکبت میگند!!!
        حسام الدین: سلام. همه روزهای خدا خوبند! ایشالا تو همین روز بر داشته میشن!

        •  

          سلام/بله همه روزای خداقشنگندمن فقط جهت اطلاع گفتم/ببخشیدرفتنی شدید؟؟سربازیتوناچیکارکردید؟؟(لطفاناراحت نشیدخودتون گفتیدمیتونیددرماه چندتاسوال خصوصی جواب بدید؟)من برنامه مسنجررانصب نکردم ولی به زودی نصب میکنم چون بی صبرانه….
          حسام الدین: :))! دل خوشی دارید بخدا!

          •  

            اره یه کمی سرخوشم دیگه!!خوبه شناختید/شمادلتون خوش نیست؟؟چیکارکنیم حال وهوای جوونیه دیگه!!ایندفعه بدجورخندیدیا !!غش نکنی یه دفعه!!راستی سوالاراهم جواب ندادی(میام گل لگدمیکنم)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      •  

        ای بابا!!
        روز نکبت روز تشکیل اسرائیله دیگه
        شما که باید بدونید!
        حسام الدین: نمیدونستم خوب!

  12.  

    برای تک نوشت:
    تکبیر!
    حسام الدین: :)

  13.  

    خدایی که چیزهایی که عطا می کند برایش ارزش داشته باشد که دیگر خدا نیست.
    یه عمره دعا نکردم من… از بس اعمال نیک نداریم :-) حسام الدین: خوبه! کار بیهوده پس نمیکنید!

    •  

      اوضاع داره یه جوری پیش میره مجبور شی بین مصباح محبوبت و محمود محبوبت یکی رو انتخاب کنی :-) حسام الدین: سلام. اینها چه ربطی به هم دارند که مجبور شویم انتخاب کنیم؟؟ مصباح را در حد یک عالم و احمدی نژاد را در حد یک رئیس جمهور میشناسم! پس ربطی به هم ندارند! پس اگر آقای مصباح انتقاد میکنند و هشدار میدهند به عنوان یک شهروند و یک عالم میتوانند انتقاد کنند! هرجا هم که به نظرم ایشان درست بگویند من دفاع میکنم هرجاهم که به نظرم اشتباه کنند قبول نمیکنم! سعی کنید همه چیز را سفید و سیاه نبینید :)

  14.  

    ای بابا… شما هم گاهی وقت ها صاف میایی دست رو دلمان میگذاری!
    حسام الدین: سلام. دل شما میاد جلوی دستِ ما :)

  15.  

    خوشم میاد شما هم زدید تو کار این جور مطالب(خواستم بگم عرفان دیدم شاید زیاد مناسب نباشه! )

    خداوندی چنین بخشنده داریم که با چندین گنه امیدواریم
    که بگشاید دری کایزد ببندد بیا تا هم بدین درگه بزاریم
    خدایا گر بخوانی ور برانی جز انعامت دری دیگر نداریم
    سرافرازیم اگر بر بنده بخشی وگرنه از گنه سر برنیاریم
    ز مشتی خاک ما را آفریدی چگونه شکر این نعمت گزاریم
    تو بخشیدی روان و عقل و ایمان وگرنه ما همان مشتی غباریم
    تو با ما روز و شب در خلوت و ما شب و روزی به غفلت می‌گذاریم

    هرچند برخی رفتارهای این روزهای احمدی نژاد اصلا قابل توجیه نیست اما مقایسه تکنوشتتون کاملا تایید میشود!
    حسام الدین: سلام.ممنون بابت شعر! ممنون!

  16.  

    استفاده کردیم
    خدا قوت
    حسام الدین: سلام. ممنون!

 پاسخ دهید

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>